gnäll och listmaking

Jag tror att jag har börjat mitt arbetsliv nu, kanske äntligen,... Är det så här mitt liv ska se ut? Massa möten bokade hit och dit, vet inte ens vart jag ska när, men kul är det.
Jag jobbar, säger jag sittandes vid köksbordet hos föräldrarna. A, men vad bra, att du är hemma då kan du ta hunden säger dom. Jaa, för då får man ju mycket gjort, en ivrig, ouppfostrad jycke som vill vara med hela tiden och bits i fötterna om han inte få tillräckligt med uppmärksamhet.
 
jojo, då blir det mycket gjort vill jag lova...
Jag kan ju inte ens lura mej själv att det är jobbar jag gör, hur ska då nån annan tro mej? 
Men vänta bara till jag har flyttat hem till rätt stad på riktigt. tills jag fått en schysst lya på minst 50 kvm och slipper dela min tid mellan en minimal etta i skogen 45mil bort och källaren hos päronen. då blir det andra bullar!

Min vecka:
tis.
arb intervju för sommar projekt, -skorpan som kollo föreståndare? 
möte m eventuell framtida kund, -skorpan som formgivare till tvättstuga?
Hem till käraste nyförlovade vännen och catcha upp. -en skorpa som har tid för sina vänner?

ons.
runt på stan å fota inredningsprojekt till hemsidan, skorpan som fotograf?
Möte m handledare ang, ex-job, skorpan som student?
hjälpa mormor med morfars 80års firande, -skorpan sköter markservicen?

tors.
köra till Hällefors fram och tillbaka och prata om utbildningen, -skorpan som chafför och föreläsare?

fred.
Allt som jag egentligen skulle gjort den här veckan, dvs. två hemsidor, ex-jobb, c-uppsats och tvätta kanske?, -skorpan som stressad idiot?

helgen:
Ut till kollo
Allt som jag inte gjort i veckan och inte hann på fredagen, -skorpan i manisk panik helt okontaktbar.
eventuellt hinna åka till landet och måla tak.

Gissa yrket?!    ...haha...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0